Ainza: My Life Always Busy

My Life Always Busy

Monday, January 30, 2012

Selamat malam semuanya :) 
Maaf ya kepada rakan bloggeku sekalian . 
Beberapa hari ini aku tak update pasal hidupku seharian ,
 malam aku update pasal aku join Contest and Giveaway terus :)
Sejak akhir-akhir ini aku suka sangat join menda macam ini . 
Rebut-rebut hadiah dari sis yang sanggup buat Contest untuk rakan blogger . 
Aku join sebab hadiahnya sangat menarik , walaupun hadiah semua itu sudah aku miliki semua nya ,
 but aku tak pernah dapat hadiah disebabkan aku join blogger ini . 
Aku ingin sekali dapat hadiah . Oh ya , aku suka memilih GA yang
 hadiah post-post gitu berbanding hadiah edit blog , header percuma ,
 blablaa . Yang itu tak menarik bagi aku . 
Malah , aku tak suka hadiah macam itu hehe :P
 Aku suka hadiah yang ada clas gitu LOL :P Balik kepada topic semula .
 Kenapa hidupku selalu busy ni >< Lol , lihat image kat bawah ni . 
Ini lha gaya aku time hidupku ngah busy gila-gila ._.
Http%253a%252f%252fmeme.zenfs.com%252fu%252f5ffb9e6c95d836434351706216b0890783b55f31_large 
  Hidupku selalu busy , tak ada masa untuk rehatkan badan ._.
Pagi tadi aku bersiap-siap pergi sekolah , sebelum pergi sekolah tu ,
 aku pakai tudung tepek-tepek bedak bia napak putih :P
 masa tu aku ngah syokk baiki tudungku , aku terdegar suara budakk ._. 
Ciss , rupa-rupanya anak sedara aku sudah kejut tidur . 
Start dia celik mata , mesti dia nak main -main gitu . Nah , aku yang dikena paksa untuk jaga dia .
Ya Allah , budak itu buas yang amat . Degil ._. Nama anak sedara aku Azam
. Budaknya comel mata bulat yang amat . Mukanya licin kalah aku >< 
Okay aku kena jaga dia sampai aku makan pun tak senang . 
Sampai sekolah perutku dah lapar ._. Bunyi krukk krukkk . 
Masa belajar , cikgu banyak gila bagi homework sampai aku tak cukup tangan nak buat .
 Waktu dah pukul 2.00 , aku ponteng solat zohor sebab aku mahu balik awal sekolah . 
Mahu buat homework biar cepat siap . Tapi apa yang ku harapkan tak makmul .
 Balik sekolah terus jaga budak ni lagi 
sampai aku tak sempat nak makan . Aduhh , busy sekali aku .
 Homework buat sikit je , nasib baik guru-guru yang mengajar aku semuanya baikk .
 Ngak makan orang ._. Tahun ini aku ambil aliran Account . 
Yaa ~ mata pelajaranya ngak susah  tapi yang susah bagiku addmath . 
Aku suka addmath tapi soalanya payah ra bii ._. Satu habuk aku tak paham . 
Masa cikgu mengajar aku pikir senang saja , tapi bila dah kena buat latihan , payah sekali >< aku malas fikir , malasss sangat . Tapi yang subjet paling aku suka Mathematics . 
Senang lagi satu  cikgu yang mengajar aku Cikgu Aisyah ^^ .
 Cikgu time aku Form 1 . Dulu time form 1 aku selalu dapt A dalam mata pelajaran dia . 
Aku harap tahun ini , aku dapat kekalkan math aku terus jadi A :) Amin ~
Oh ya ~ aku sanggup letak Internet gara-gara nak update blog . 
Ini pun aku bahagikan masa , waktu malam je aku boleh guna lappy 
disebabkan aku kena jaga Azam . Parentnya ngak ada dirumah .
Meraka pergi kerja , anaknya dijaga oleh ibuku ,
 tapi  aku pun kena jaga juga sebab ibuku sibuk ngerjakan kerja rumah .
Nah , siapa yang tahu Internet guna sim card sahaja ?
 Gini ~ Ramai yang tanya aku macam mana guna sim card internet .
Haa ~ aku beli broadband biasa dan satu simcard untuknya .
Kalau mahu guna simcard yang sedia ada dah boleh juga tapi menyusahkan 
sebab kalau pakai sim card biasa internetnya lembab macam siput ._. 
Nah , lepastu aku tekan *118# request untuk guna internet . 
Jadi kalau aku mahu pakai internet , aku cuma send ja dekat celcom .
Erm , satu lagi esok pengumuman pemenang GA ~  Aku tak sabar , 
mana tahu rezekiku berpihak kepadaku . Aminn ~ Doakan aku berjaya keyh . 
Ya sampai sini saja , tangan aku dah letih taip . Aku mahu berehat sekejap .
 Aku kena jaga anak saudaraku  yang tengah tidur ._. 
busynya hidupku ini sehingga diriku tidak terurus ._. 
Dari pagi tadi tekak aku pedih mahu telang air liur >< gara-gara masa rehat kat 
sekolah tadi minum air jagungg yang warna kuning itu . 
Arhh , bila mahu ilang ni ._. Moga cepat hilang !  
Okay nanti kalau aku punya waktu pasti aku akan update lagi .
Jumpa nanti yaa ~ Assalamualaikum :)
Doakan aku menang dalam contest dan giveaway ya ~ Harap sangat ^^

You Might Also Like

0 comments

Nuffnang Ad's