Ainza: New Layout , New Design Happy Ramadhan
new layout

New Layout , New Design Happy Ramadhan

Saturday, July 21, 2012


Bismilahirahmanirahim and Assalmualaikum w.b.t . Hi bonjour Fellas ! Selamat menunaikan ibadat puasa . Ha, hari ni puasa tak ? Hope you all (muslims) puasa tau EXCEPT orang yang tengah cuti tu . HIHI , best kan time puasa sebab bulan ramadhan hanya datang 1 bulan dalam 1 tahun . Banyak ibadat yang kita boleh buat dan ganjaranya besar Allah janji kan J Lagi best bila nak berbuka puasa kan ? Banyak lauk ,kuih , dan yang lagi best adalah air ! Uhsss sedap nya minumm hihi . Opss jangan ada yang berbuka pulakk . Buka peti terus minum . HAHA tak baik Allah Nampak tau . See dear , new design , new layout , and all new . Suka tak design blog saya ini ? HAHA , okay saya mohon tolong bagi pendapat tau tentang blog saya ni . Tak elok ke , elok ke . Saya terima ataupun awak semua nak suruh saya editkan sini ke , sana ke  tambahkan sini ke . Saya kust ikut mana tahu takut idea awak semua bernas kan ? Belum cuba belum tahu hihi . Ok now saya nak bagitahu kenapa saya pilih design macam ni .Let’s go !
Dari segi post bodynya ; Saya just lebarkan saiz wightnya . Nampak luas sikit, sejuk mata memandang kan ? Then saya leftkan sikit biar nampak lain dari yang sebelum ini . Tulisan pula ,saya guna font ; GISHA saiz 11px . Kenapa saya pilih font gisha ? Haa , sebab dia nampak kemas , tak serabut dan saiznya sangat sesuai tak terlalu kecik and tak terlalu besar so simple . Ha bahagian title pula saya guna tulisan lain dari yang lain , tulisan ni takde orang pernh guna lagi laa setakat ni . Kadang – kadang sesetengah computer/laptop tak boleh support right ? So tak boleh tengok laa macam mana tulasan tu . Kesiaannn :( Hari tu saya pernah guna laptop my sis , memang hodoh bilaa tak boleh support tulisan tu . Euuu nampak buruk , tapi takpe laa kepada computer yang boleh support tu mesti tahu tulisan tu lawa ke tak ? Macam mana ? Sukaaa ? :D
Bahagian color pula ; Saya guna favourite color yang ke-2 . Soft pink and yellow , nampak sejuk sikit mata memandang . I know ada jugak yang tak suka warna pink tapi saya mohon agap laa warna pink tu warna tahi ayam :P Ini semua color yang pernah saya pakai dulu ketika blog saya berbentuk hello kitty , masih ingat lagi tak ? HEHE , sebenarnya favourite color No.1 adalah RED , kalau saya guna color tu sebagai theme blog saya ni , sakit pulak memandangnya . Nanti takde orang nak visit sini. *LAP AIR MATA L macam mana pendapat korang tentang color ni ?
Bahagian lain – lain ; yang kat atas nampak kuning and pink selang – seli tu haaa , cantik takk ? Sebenarnya pusing kepala , tak tahu nak buat corak macam mana so , pakat hentam saja laaa anyway sukaa tak ? Ok yang dekar sidebar pulak saya buat simple je . Ingat kan nak letak cartoon tapi tu laa rasanya malas nak buat , malas nak buka photoshop and buat mata tu laa ini laa . Cerewet . Dari segi lagu pulak , saya guna lagu Tiffany my favourite artis Korean . Yesss I love your eyes smile :D Best tak lagu dia ? Kalau nak diikutkan hati rasanya nak letak lagu raya tapi fikir- fikirkan balik nanti nampak over pulak , baru 1 hari puasa dah nak letak lagu raya . So saya ambil keputusan nak letak lagu raya time puasa yang ke -15 hingga bulan syawal ,setuju tak ?
Okay tu saja sebab – sebab kenapa saya pilih design ni . Saya belum puas hati lagi , masih lagi nak edit itu ini tapi masa tak mengizinkan just bersabar laa . Kalau ada masa free tu saya akan edit lagi cantik *perasan . Eh jangan lupa malam ni pergi terawih tau . Kalau jumpa saya tegur – tegur laa ye Ok terimass semua , hope bagi pendapat tau amen . Assalamualaikum semua .

You Might Also Like

19 comments

  1. nasib baik boleh komen... sangat comellah.. jeles2.. by the way, selamat berpuasa dan salam ramadhan al-mubarak dear....

    ReplyDelete
  2. alamak aiii.. haluihhhh nyaaa.. blogwalking here ^^

    ReplyDelete
  3. HIHI , new again . Thankss for atas pujian itu haha selamat berpuasa jugak :D

    ReplyDelete
  4. ana , haii nanti ain blogwalking blog ana tau :) selamat berbuka puasa :D

    ReplyDelete
  5. nice!!! cantek la..buat sendiri ke template nie?

    ReplyDelete
  6. Hihi,terima kasih. Iyaa,ini templete sy. Layout sy buat sendiri :D

    ReplyDelete
  7. jeles ramai follower...follow sal jugak oke...

    ReplyDelete
  8. zyma suka blog awak . simple, comel & cantik :) hee

    ReplyDelete
  9. cntek la blog nye..huhu, omey3 aje..^_^

    ReplyDelete
  10. haha , thanks dear . same with me , done too :D

    ReplyDelete
  11. tapi ada tulisan yang terselindung di balik border warna pink ni la.. awk kena repair sikit

    ReplyDelete
  12. okay , i'll do . Thanks for bagitahu ye :D

    ReplyDelete

Nuffnang Ad's