Ainza: When I'm lazy
Lazy

When I'm lazy

Sunday, July 29, 2012


New skin : Download | Preview | Comment

Hallo bonjour falles ! Assalamualaikum and selamat petang :/ Maaf semakin hari semakin malas nak update blog . Bilaa click 'New Post' then taip dua tiga patah perkataan kemalasan sudah datang . Then stop , delete semula post . Oh itu laa kerja saya setiap hari , terlalu malas nak update blog but bila design saya rajin sikit :P when tangan memaksa saya untuk design blog ini . Buat rajin sebentar . Hati ni nak sangat update blog tapi disebabkan kemalasan melanda diri saya , hancur berkecai idea saya . Tiap - tiap hari kerja saya online facebook , twitter and blogwalking . Kalau nak update blog ? Haram kejadah , memang tak updatenyee . Ini pun saya update kerna terpaksa , memang tak tahu nak buat apa sekarang :/ Sekali lagi maaf , dah dua hari saya ponteng solat terawih . Saya malas nak pergi surau :( Hati memang nak pergi terawih tapi bila start je nak terawih mata mula tak nak buka . Jadi bila terawih tu mula laa nak pejam mata then tak tahu dah berape rakaat , rakaat pertama ke atau akhir . Subuh bangun sahur pun malas , malas nak buka mata. Biasa laa tabiat  ni kalau nak buat ibadat memang malas , tapi kalau nak buat benda tak elok , orang tak suruh lagi kita dah buat da :/ Masa sahur makan sikit je mula laa esoknye lapar perut dah . Nafsu nak tidur lebih kuat apabila time nak sahur and nafsu juga mula menguasai kita apabila perut rasa lapar disebabkan malas nak makan banyak . Lepas sahur orang lain dah tak tidur sebab nak tunggu subuh tapi saya , lepas makan terus tidur then dekat pukul 7 baru nak solat subuh . Bila sudah solat subuh sambung tidur balik . Oh malas nyaa saya :/ siapa boleh tolong saya macam mana nak hilangkan kemalasan saya ini ? Nanti saya bagi duit raya tau :) Then nak masuk tengah hari baru nak online . First tertekan ape kejadah entah web gilaa kot . Takut pahala ni kurang terpaksa cc clear history hmm :( Abis hilang , susah laa saya nak visit ape - ape nanti . Ini semua disebabkan web tu laa . Close topic web tu ,then buka fb . Macam biasa la kerjanyaa like status orang . Mood saya tak ok pagi tadi then ada pulak orangg gilaa menggila dekat fb saya . Apa lagi saya terus blog dia tanpa usul periksa . Yeah , entah kenapa sejak akhir - akhir ini kalau ada orang buat hal sikit je atau buat saya terasa hati memang saya unfriend/block dia . Sampai kawan saya sendiri pun saya block dia . Ah , ape ni ? Jahatnyaa saya :/ Ok hati ni tergerak nak pergi blogskins , tengok takut ada skins baru ke . Mana tahu nak tukar layout buatan orang lain pulaa . Tapi disebabkan malas masih ada dalam diri saya ini , jadi saya close semula blogskins tu then buka twitter . Buka connect ingatkan ada orang tweet saya padahal orang retweet tweet saya . Ok saya bosan , saya close twitter . Dan petang tadi mak ajak pergi kedai beli barang dapur , saya malass nak pergi . Asal laa perkataan malas tu ada , saya kan budak baik :P saya terpaksa ikut mak saya walaupun tak ikhlas nak pergi . Lepas beli barang tu , dalam pukul 4 anta text dekat orang yang nak beli tab saya tu tanya bila nak datang rumah , dia cakap tak jadi . Mybe esok , ok saya kecewa lagi . Bilaa laa dapat beli hp baru tu . Nak masuk waktu berbuka , saya off lappy then niat hati nak tolong mak tapi malas bisik dekat saya jangan tolong , so saya tak tolong laa mak saya . Kesian my lovely mother hihi . Tak tahu nak buat ape , masuk dalam bilik ayah buka tb tengok cerita Naruto , cerita faberot saya hehe . Dalam masa 2 nak masuk waktu berbukaaa . Azan pun dah berkumbadanggg (Eja salah) . Fuhh lepas berbuka tengok cerita kartoon jap then off tv solat magrib dan Isyak sekejap . Orang kata tinggalkan perkerjaan kita dulu , tunaikan kewajiban kita :) Hehe , dan sekarang saya tengah menaip entry ini sebab dah lama tak update blog . Nnati my followers saya dah tak datang sini , sunyi laa blog saya dan bila sunyi blog saya apa lagi delete je laa blog ini :( Ini semua gara-gara malas selalu bersama dengan saya . Rajin selalu pergi dari hidup saya :( Sekian 

You Might Also Like

6 comments

  1. takpe2 ,,, asalkan blog akak tetap cantik !! hehe :D

    ReplyDelete
  2. malas ek.. meh sini.. pinjam tangan cci.. ehehe.. ^_^

    ReplyDelete
  3. tak payah pinjam , tukar tangan je terus hehe

    ReplyDelete
  4. wow...so terer..heheh.. jom singgah blog Anna.. da follow... follow semula ye.. tq
    http://eyqaloving.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. hehehe , okay dear :D dah singgah pun and follow sekali :D

    ReplyDelete

Nuffnang Ad's