Ainza: Halal atau Haram ?

Halal atau Haram ?

Thursday, May 22, 2014

Sekarang dah berleluasa orang join 8share & Churpchurp.. Kadang - kadang terfikir jugak cara nak meningkatkan earning dengan cepat sehingga terlintas dengan perkataan 'Exchange Link'.. Yaaa exchange link ni kita menolong orang klik linknya & orang itu akan klik link kita balik.

Persoalannya apakah earning yang kita dapat tu haram atau halal ? Segelintar orang cakap ia haram dan ada juga yang cakap ia halal sebab kita menolongnyaa. Ia di anggap sedekah kan?

Tapi tengah konfius sekarang ni sebab saya ada jugak exchange link dengan kawan - kawan selain share difacebook, google+ & pages. Niat saya hanya menolongnya sahaja. First salah seorang pm saya dia cakap nak exchange link boleh? Okay saya, boleh laa.. mula - mula takut jugak, takut akaun suspend tapi niat nak sedekah & tolong boleh la kot.

Ada jugak saya pergi pages 8share Malaysia. Ada yang tanya kalau exchange link dengan kawan-kawan boleh ke? Pihak 8share Malaysia reply tak lah menunjukkan ia haram cuma tak digalakkan sebab kita tidak baca pun iklan tu sekadar klik sahaja.

Haaa disitu jugak saya konfius sebab ramai blogger blogger lain exchange link. Rasanya tak salahkan dan ia bukan earning yang haram melainkan kita guna ayat tipu tipu untuk dapatkan earning cepat naik. Haaaa itu memang haram lah.

Apa pendapat blogger lain exchange link haram atau halal ?

You Might Also Like

2 comments

  1. Mas pn ada bace dt 2 blog...sentap o0oo bace...try search blog nasrul hassan dgn sapa nth.pasal exchange link ni la

    ReplyDelete
  2. Pendapat saya.. kalau niat tu betul, tak haram. Kalau niat dia tu lain.. haram lah.. kalau niat nak menolong dan sedekah tak berdosa dee..

    ReplyDelete

Nuffnang Ad's