Ainza: Saya belajar guna Photoscape sahaja tau
doodle

Saya belajar guna Photoscape sahaja tau

Wednesday, June 04, 2014

Assalamualaikum uolls semuaa.. Tibe - tibe nk sharing pasal doodle yang saya lukis sebelum ni.. Ramai yang tanya lukis kat mana tapi bagi otai - otai doodle tu memang dah tahu kan, semestinya paint tool sai dan color - color dekat photoshop. Tapi saya tak guna menda tu sebab saya tak ada bakat bab - bab melukis ni haa.

Kalau bagi kertas kosong dan pensil then suruh lukis, pasti jadi rumah nak runtuh tak lama lagi. Memang tak pandai tapi Allah bagi kelebihan pada saya boleh melukis doodle guna photoscape. Alhamdulillah anugerah Allah yang sementara ni.

Pernah install paint tool sai and dah pun lukis tapi hasilnyaa Ya Allah Ya Rabbi lebih teruk dari budak tadika lukis. Tapi bila lukis dengan photoscape haaa hasilnyaa lihat wajah blog saya seperti doodle, header, footer, sidebar, border dan boleh dikatakan 100% guna photoscape.

Klik untuk pembesaran

Itu header di atas first saya belajar buat doodle. Bila hari-hari practice
alhamdulillah ini lah hasilnya yang header dibawah/ live sekarang ni.. InsyaAllah
masih dalam belajar lagi.

Lukis dengan menggunakan photoscape just guna yang basic sahaja tau. Guna apa yang ada kat situ. Yang paling saya suka bab - bab mata ni. hehehe bolat bolat jee tau. InsyaAllah pada yang memang minat dengan doodle ni, boleh try lukis guna photoscape. Usaha itu penting, jangan mengalah. Gagal sekali tak bermakna gagal buat selama - lamanyaa. Practice makes perfect !!


You Might Also Like

4 comments

  1. whatt?! lukis guna photoscape. hebatnyaa. saya tak penah tau langsung melukis doodle kt photoscape :o

    ReplyDelete
  2. A'ah dear, haa lepas ni boleh lukis dekat photoscape yee. hehehe

    ReplyDelete
  3. Waaaa :D Boleh lukis guna photoscape ke ? Cantik laa

    ReplyDelete
  4. bagaimana cara pakai photoscape

    ReplyDelete

Nuffnang Ad's